e24cloud, beyond i kontakt z klientem

To co wyprawiło się w tak ostro promującym się e24cloud to już zakrawa chyba na miejską legendę. Kanały informacyjne, sam przypadek – oj temat na pracę doktorską z dziedziny zarządzania ;)

Ale co jest ciekawe, jeżeli jesteś klientem firmy X ( :D ), a firma owa ma bijący po oczach problem z świadczeniem Ci usług i po bagatela 3 dniach dostajesz maila takiej treści:

Serwery e24cloud.com pracują w nowoczesnej i wyposażonej wg najsurowszych zasad bezpieczeństwa

serwerowni. Mimo to nie uniknęliśmy awarii, która pociągnęła za sobą poważne skutki. 4 czerwca rano nastąpiła

dysfunkcja systemu zasilania. Przyczyną przerwy w dostępności zasilania był fatalny zbieg okoliczności – nałożenie

się sytuacji awaryjnych w kluczowych punktach instalacji:

a. awaria układu automatycznego sterowania rozdzielniami elektrycznymi,

b. awaria jednego z głównych wyłączników układu SZR,

c. nieprecyzyjne dane na temat czasu pracy na bateriach – urządzenia podają 25 minut podczas kiedy faktycznie

ten czas jest krótszy (15min).

Dodatkowym okolicznością, która wpłynęła na przebieg awarii był tzw. czynnik ludzki – tak skomplikowany przebieg

awarii zwiększył poziom stresu, co negatywnie wpłynęło na szybkość podejmowania decyzji. Niemniej czynności

podjęte przez pracowników firmy, pozwoliły w krótkim czasie usunąć przyczynę problemów oraz przywrócić stabilność zasilania.

Niestety, na skutek awarii zasilania, uszkodzone zostało środowisko produkcyjne e24cloud.com, na które składają się dwie redundantne grupy macierzy, zbudowane z grup dysków twardych spiętych w RAID 6 (dopuszczalne uszkodzenie 2 dysków). Na nieszczęście, wiele dysków w znacznym stopniu ucierpiało podczas utraty zasilania – w najgorszym przypadku straciliśmy 60% dysków z grupy raidowej.

Dyski, które zawierały kopie bezpieczeństwa wykonane przez użytkowników zachowały pełną sprawność.

Aktualnie wszystkie siły wkładamy w odzyskanie danych z uszkodzonych macierzy. Rozumiemy, że wielu z Was miało tam cenne dane i informacje. Czasu, który jest potrzebny na tę operację nie możemy Wam oddać. Wiemy, że jest do dla Was bardzo stresująca sytuacja i rozumiemy Wasze obawy oraz pytania o szczegóły.  Jak tylko zakończą się trwające prace, natychmiast się z Wami podzielimy szczegółowymi informacjami na ten temat.

Harmonogram prac znajdziecie tutaj: http://devblog.e24cloud.com/awaria-z-04-06-2012-harmonogram-prac-zwiazanych-z-e24cloud-com/

Do momentu zakończenia wszystkich prac naprawczych nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z naszej usługi. Pracujemy również nad systemem premiowym dla aktywnych użytkowników e24cloud.com. Staramy się wypracować jak najkorzystniejsze dla Was rozwiązanie.

Treść super, dużo “mądrych” terminów i w ogóle łał. Oczywiście czas reakcji, treść maila, publikacje na FB oraz YT wszystko to krzyczy: “uciekać” :)

A dla ludzi zajmujących się PR w Beyond polecam stronę, którą przygotowaliśmy specjalnie na takie okazje: WYMÓWKA oczywiście używanie strony jest free, kopiuj-wklej do maila i generuj “mądre” maile do klientów.

5 thoughts on “e24cloud, beyond i kontakt z klientem

  1. Hej,
    Dzięki za stronę. Ciekawy wpis. Jeśli spotkasz kogoś kto będzie chciał na ten temat pisać pracę doktorską jestem do dyspozycji. Dostanie informacje z pierwszej ręki.
    Pozdrawiam
    Michał

  2. Szkoda, że tak się rzeczy potoczyły, bo niestety jak teraz rozmawiam z ludźmi coraz więcej z nich boi się rozwiązań chmurowych. Sytuacja przypomina deko problemy z VoIP’em klika lat temu, kiedy to każdy provider starał się taką usługę wdrożyć bez patrzenia na problem jakości sieci i jakości połączeń, co niestety potem spowodowało że nazwa VoIP została marketingowo zabita. Co prawda można było taką usługę sprzedawać pod inną nazwą np. “telefonia cyfrowa” no ale…

    Możesz założyć, że tutaj piszemy pracę doktorską i podzielić się kilkoma wiadomościami.

    Z drugiej strony co muszę przyznać, to że z serwerów które u Was trzymałem odzyskałem 100%. Niestety nie spowoduje to trzymania się Was jako dostawcy usług hostingowych, bo straty były ogromne. (pomijam czas pracy naszych ludzi, ale ucierpiał tzw. “klient docelowy”).

    Reasumując “rewolucję neolityczną” zapoczątkowaną przez e24 ;-) to powiem tak, nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, teraz już zaprojektowałem własne rozwiązanie rozproszone, w różnych kolokacjach, load balancing, sieciowe filesystemy – a gdyby nie awaria w e24 to by tego nie było. (potrzeba matką wynalazków, szkoda tylko że w takim stresie).

    Pozdrawiam.
    Ja ;>

  3. Excellent post. Keep posting such kind of information on your page. Im really impressed by your site.
    Hey there, You’ve performed an excellent job. I’ll certainly digg it and personally suggest to my friends. I am confident they’ll be benefited from this web site.

  4. I am really loving the theme/design of your website. Do you ever run into any browser compatibility issues? A small number of my blog audience have complained about my website not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any solutions to help fix this issue?

  5. When someone writes an piece of writing he/she retains the thought of a user in his/her brain that how a user can be aware of it. Thus that’s why this piece of writing is outstdanding. Thanks!

  6. I am really impressed with your writing skills and also with the layout on your weblog. Is this a paid theme or did you customize it yourself? Anyway keep up the excellent quality writing, it is rare to see a nice blog like this one these days.

  7. Great post. I used to be checking continuously this weblog and I am impressed! Very helpful info specifically the remaining phase :) I care for such info a lot. I was looking for this particular info for a very long time. Thank you and good luck.

  8. Nearly all of what you assert happens to be astonishingly accurate and it makes me wonder why I had not looked at this in this light before. Your article really did switch the light on for me personally as far as this subject matter goes. However there is actually just one issue I am not necessarily too cozy with and whilst I make an effort to reconcile that with the main theme of the point, permit me see what all the rest of the visitors have to say.Well done.

  9. Thanks for ones marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you will be a great author. I will make certain to bookmark your blog and will often come back at some point. I want to encourage that you continue your great job, have a nice morning!
    Generic Viagra

  10. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You definitely know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your site when you could be giving us something enlightening to read?

    generic cialis
    compare cialis and viagra
    cialis walmart

  11. Please let me know if you’re looking for a article author for your weblog. You have some really good posts and I think I would be a good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some articles for your blog in exchange for a link back to mine. Please send me an e-mail if interested. Thanks!

  12. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good. I don’t know who you are but certainly you are going to a famous blogger if you are not already ;) Cheers!

  13. Hi there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading your posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that deal with the same subjects? Thanks a ton!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *