To co wyprawiło się w tak ostro promującym się e24cloud to już zakrawa chyba na miejską legendę. Kanały informacyjne, sam przypadek – oj temat na pracę doktorską z dziedziny zarządzania ;)
Ale co jest ciekawe, jeżeli jesteś klientem firmy X ( :D ), a firma owa ma bijący po oczach problem z świadczeniem Ci usług i po bagatela 3 dniach dostajesz maila takiej treści:
Serwery e24cloud.com pracują w nowoczesnej i wyposażonej wg najsurowszych zasad bezpieczeństwa
serwerowni. Mimo to nie uniknęliśmy awarii, która pociągnęła za sobą poważne skutki. 4 czerwca rano nastąpiła
dysfunkcja systemu zasilania. Przyczyną przerwy w dostępności zasilania był fatalny zbieg okoliczności – nałożenie
się sytuacji awaryjnych w kluczowych punktach instalacji:
a. awaria układu automatycznego sterowania rozdzielniami elektrycznymi,
b. awaria jednego z głównych wyłączników układu SZR,
c. nieprecyzyjne dane na temat czasu pracy na bateriach – urządzenia podają 25 minut podczas kiedy faktycznie
ten czas jest krótszy (15min).
Dodatkowym okolicznością, która wpłynęła na przebieg awarii był tzw. czynnik ludzki – tak skomplikowany przebieg
awarii zwiększył poziom stresu, co negatywnie wpłynęło na szybkość podejmowania decyzji. Niemniej czynności
podjęte przez pracowników firmy, pozwoliły w krótkim czasie usunąć przyczynę problemów oraz przywrócić stabilność zasilania.
Niestety, na skutek awarii zasilania, uszkodzone zostało środowisko produkcyjne e24cloud.com, na które składają się dwie redundantne grupy macierzy, zbudowane z grup dysków twardych spiętych w RAID 6 (dopuszczalne uszkodzenie 2 dysków). Na nieszczęście, wiele dysków w znacznym stopniu ucierpiało podczas utraty zasilania – w najgorszym przypadku straciliśmy 60% dysków z grupy raidowej.
Dyski, które zawierały kopie bezpieczeństwa wykonane przez użytkowników zachowały pełną sprawność.
Aktualnie wszystkie siły wkładamy w odzyskanie danych z uszkodzonych macierzy. Rozumiemy, że wielu z Was miało tam cenne dane i informacje. Czasu, który jest potrzebny na tę operację nie możemy Wam oddać. Wiemy, że jest do dla Was bardzo stresująca sytuacja i rozumiemy Wasze obawy oraz pytania o szczegóły. Jak tylko zakończą się trwające prace, natychmiast się z Wami podzielimy szczegółowymi informacjami na ten temat.
Harmonogram prac znajdziecie tutaj: http://devblog.e24cloud.com/awaria-z-04-06-2012-harmonogram-prac-zwiazanych-z-e24cloud-com/
Do momentu zakończenia wszystkich prac naprawczych nie pobieramy żadnych opłat za korzystanie z naszej usługi. Pracujemy również nad systemem premiowym dla aktywnych użytkowników e24cloud.com. Staramy się wypracować jak najkorzystniejsze dla Was rozwiązanie.
Treść super, dużo „mądrych” terminów i w ogóle łał. Oczywiście czas reakcji, treść maila, publikacje na FB oraz YT wszystko to krzyczy: „uciekać” :)
A dla ludzi zajmujących się PR w Beyond polecam stronę, którą przygotowaliśmy specjalnie na takie okazje: WYMÓWKA oczywiście używanie strony jest free, kopiuj-wklej do maila i generuj „mądre” maile do klientów.